Monday, March 29, 2010

uinaa..ok bah kalau ko..!!

salam

alhamdulillah.. akhirnya tertaip gak update blog ne. sepanjang dua tiga minggu ne memang sibuk memanjang. dengan aktiviti parlimen, Annual Dinner Permasa dan macam2 g hal yang serba serbi menyibukkan diriku.. tapi, apapun aku bersyukur sebab dengan kesibukan ne la yang dapat wat aku melupakan seketika semua kesedihan dan kepedihan yang aku alami sepanjang minggu ini.

ok, berbalik kepada post kali ne,first skali aku nak crita sal lawatan ke Parlimen pada 22-3-2010 yang lalu. kali ne aku diberi tanggungjawab sebagai unit pengisian. xde a pening sangat sebab kebayakan aktiviti akan di handle sendiri oleh pegawai2 bertugas dari parlimen.

sampai ja kat parlimen, kitorang sume da pening..aiyoo..SESAT dowh..hahahaha.. bak kata incik Mamy, X SAH LAWATAN KALAU X SESAT.. so,aku menerima kesesatan tersebut dengan hati terbuka dan tersenyum walaupun kulit da macam nak tanggal dek cuaca yang hangat melampau.

pastu,setelah lam setengah jam menunggu di luar bangunan Parlimen,kami dibenarkan masuk.
nak masuk bangunan parlimen tu bukan senang.. nak kena imbas lagi, itu ini tak leh bawak. cam kat airport pun ada. senang cakap,kwalam mang ketat a.henpon pun kena tinggalkan. even air mineral pon x leh nak bawak..*haus dowh..*

selepas tu,kami diberi taklimat sal etika pemakaian n protokol masuk ke Dewan Rakyat. antara yang penting semasa masuk kedalam Dewan ialah tunduk semasa hendak duduk atau berdiri. malangnya,aku tak buat pon. hurmm..*i have my own reason..hahaha*

suasana lam tu mang best. aircond mencurah2..*apakah..?*. tapi sesi pagi tu agak bosan dan hanya sesekali yb2 kedengaran usik mengusik dan perli memperli. pagi tu mcm besalah, sesi soal jawab lisan or Q n A. so, yb bangun utk bertanya dan menjawab soalan sahaja.

dalam sejam kemudian kami dibawa keluar dan dibawa masuk pula ke dalam Dewan Negara. dewan kali ne lebih cantik dan agak mewah berbanding Dewan Negara. maklumlah, dalam dewan ne lah semua senator2 terpilih berbahas dan berbincang akan dasar2 negara. just saiz dewan lebih kecil sebab senator tidak seramai ahli dewan rakyat.masa ne ada sesi soal jawab n yang untungnya kami berjumpa dengan bekas ydp MPMUM sesi lepas yang berjanji akan cuba mengatur perjumpaan kami dengan menteri.

dalam jam 11.30 tu,parlimen meneruskan akt persidangan kali ne sidang perbahasan pula. tidak semua antara kami yang dapat masuk disebabkan oleh tmpat duduk yang terhad.
aku sendiri antara yang terakhir yang masuk ke dalam Dewan persidangan itu. mendengar suara yb2 menjerit memekik wat aku rasa cam nak melompat ja msuk melihat perbahasan itu scr lgsg wpun kat luar tu da ada TV yg scra live menayangkan sesi itu.

apapun, aku just tertawa terbahak2 melihat kerenah yb menjerit2 dan bebalah sesama mereka. dengar2, mereka hanya bergaduh didalam dewan, tapi diluar, mereka ttp bergaul dgn baik tidak kira lah mereka krjn atau pmbngkang. Wallahualam.

cukup sal parlimen. panjang sangat. aku teruskan dengan aktiviti PERMASA *persatuan mahasiswa Sabah*

*mengikut mode: sabahan style n kurapak kedayan brunei*
banarnya, lama sudah bah aku d bawa c Dina jadi ajk dinner ne. tapi baru2 jua dapat ku sibuk2 ma durg bab mang ku bz sama projek kolej.time tu mana juga bz ma khawarizmi. sibuk bah cari tajaan. itu la yang buat aku rasa bersalah gak ma ajk2 lain.. sori ging. banar2 bz ne..huhu..

aku lam ADP ne jadik ajk protokol. jadi kerjaku juz wat text emcee. masa tu emcee mang c aida ma c ajis *aziz*. tapi buleh2 skalinya aku pla emcee ganti c aida bab Aida takut tem tu dea da test. but, senang cerita,alhamdulillah. ok suma perjalanan dinner tu. papun, makaseh a kamu suma. mang best bah kamu. siuk ne kerja ma kamu. gila2 suma.hehehehe..

rasanya. tu ja kot. ngantuk seyh..hehehee
aku da ada artis yang aku minat
FEELHONEY n ELHAMZ
artis UM
artis SABAh
artis BORNEO

sapotlah urg tempatan. siuk bah durg ne. cair sia dengar sora durg bah.

ok bah kalau ko..!!

No comments: