Saturday, March 13, 2010

ku seru kamu wahai hawa..

salam..

aku marah..
aku kecewa..
kamu benar-benar telah menyeru aku
wahai hawa..

Hawa,
terpana mataku
melihat tinta bicara
berbaur penghinaan
terhadapmu..

Hawa,
sungguh aku marah..
sungguh aku kecewa..
kerana aku jua sepertimu hawa..
dicipta dari rusuk Adam
bagi menghiasi syurga hatinya
agar terlerai sunyi mayanya..
namun,
bicara itu,
melerai punah rangkai maruahmu..
memusnah tembok keaibanmu..
dan aku..
terkedu tanpa bicara..
hanya kecewa merantai hatiku
akan laku bicaramu
dek hitam masa lalumu..

Hawa,
aku jua sepertimu,
bicaraku tiada semanis madu..
lakuku tiada selembut bayu..
tapi aku sentiasa tahu
menjaga maruahku..
memelihara setiap aibku..
kerana aku tahu
maruah ku adalah namaku..
maruahku adalah asuh didik ayahanda bondaku..

Hawa,
sentap rasa permaiku,
bila terlempar bicara itu padamu..
marahku..
kecewaku..
kerana aku tahu,
kau boleh jadi lebih mulia
dari itu
dari sipelempar nista itu..

Hawa,
benarkah cinta itu membutakan..?
mampukah cinta itu memusnahkan..?
tatkala takhta berharga telah kau serah,
dengan rela atas nama cinta..
akhirnya
dia membuangmu
dan dengan bangga menjual aibmu
menistamu tiada belas kasihan..
hanya atas nama cinta yang kau agungkan dahulu..
apakah itu mahumu..?

Hawa,
kamu benar-benar telah menyeruku..

Hawa,
jagalah maruahmu..
jagalah aibmu..
jagalah takhta cintamu..
jadikanlah dirimu seperti mutiara berharga
yang hanya dipamer diatas tingkat tertinggi
tiada mampu disentuh jemari nakalyang hanya mahu menyentuhmu dan hanya memuaskan pandangan inderanya
tanpa berniat untuk memilikimu..
biarlah insan yang mampu menggilap dan menjagamu
sebaik-baiknya memilikimu..
menyentuhmu..
membelaimu..

Hawa,
aku marah
aku kecewa
kamu benar-benar telah menyeruku..


* untuk kaum hawa,jagalah diri dan maruahmu..
sekali ia tercemar,tiada penawarnya..
kalau benar dia mencintaimu,dia pasti menghormatimu..menjagamu..memeliharamu..pesanan ku ini bukan hanya untukmu..tapi jua untukku.. semoga kita saling mengingati..untukmu,masih belum terlambat..jangan ulangi hitam itu lagi..*

No comments: