Monday, March 15, 2010

dilema aku dan rumet..

salam

pagi ne..
baru ja..
aku dan rumet bangun seawalnya..
aku mengadap laptop menandakan esaimen perlu disiapkan..
rumet melilit selendang tanda nak kuar.nak g perjumpaan JPA..
mata berpinar. migrain dok nyut2 kat pale otak ne..
berbaringlah aku seketika..

sambil sambil tu berboraklah aku ngan rumet..
pasal kolej ne..
tak lain tak bukan, sal stay kolej..
sebab da banyak sangat khabar angin yang dibawa..
semuanya mampu wat aku,rumet dan penghuni kolej yang lain
migrain memikirkannya..

seperti yang aku ketahui,
tak semua pelajar boleh terus stay *menginap* di kolej.
1st year opkos la..
memandangkan sem depan aku da masuk 2nd year,
kolej merupakan salah satu keutamaanku selepas study..
ye lah.. kalau tak dok kat kolej nak dok kat ne..?
menyewa..? nak tanggung makan kat kolej pon susah pe g nak menyewa..
so,aku pon amik insiatif sendiri..
ikut program tu..
ikut program ne..
turun sana..
turun sini..
dan hasilnya,sem lepas aku dapat merit yang berjumlah..6..!!
boleh la..cukup2 pas tuk tahap minima stay kolej..
tpi aku tak lega g..
bab sahabat2 lain ada yang belas2..ada yang puluh2..
so,sem ne..
aku perhabeh pulun akt kolej.


malangnya..
menurut sumber yang dipercayai olehku..
sem depan kolej ne nak wat 2 blok putera
2 blok puteri..
sebab sem ne cuma 1 blok putera..
dan..
bestnya..
aku dengar..
1blok putera untuk foreigner..
1blok puteri untuk foreigner..
jadik..
KAMI NAK DISUMBAT DIMANA..?!!!
dengan juniornya..
dengan kaminya..
dengan senior kaminya..
oh..nehi kabhi nehi..

aku ngan rumet
cuba mencari jalan penyelesaian tadi..
mungkinkah surau UM jadik pilihan..
aku pun pening..
aku katakan..

aku : akak rasa x sume kot foreigner tinggal lam satu blok tu...kot2 ade senior cam kita ne kena letak kat lam blok tu gak.. takkan la ramai sangat foreigner nak blaja kat sini..
rumet: hahahaha..sedapkan hati sendiri..
aku: tergelak..*ye..mang sedapkan hati sendiri..heheheh*

aku ingat g. senior dulu zaman sekolah.
bercerita mengenai memberhentikan zaman belajar mereka
sebab masalah kewangan
aku katakan..
duit boleh dicari..
ya..
memang boleh.. tapi bila da kena hidung sendiri
kepala tetap pusing..
bukan mudah nak cari tempat berteduh disini.
dengan kos hidup,pengangkutan..urghhh..


apapun..
aku still tamau pening2 sangat..
pening sikit2 sudaaa..
sebab..
namapun KHABAR ANGIN..
angin belum tetap arah tiupannya..
sekejap dari utara..
sekejap dari selatan..
sekejap dari atas..
sekejap dari bawah..ups.. kuang ajaQ ang..hohoho

aku da cuba semampu aku..
da curah tenaga..
da curah idea..
sekarang..
insyaallah..
ada rezeki adalah..
yang penting..
study..
tanak pisang berbuah 2 kali..
sebab pelik pisang berbuah banyak kali..*masuk metro*
mungkin gak aku kena cari part time job nanti..
aney..saya pandai bancuh kopi..heheheh

dah..
cukup aku berdilema..
nanti sambung termenung g..
sekarang..
g bukak my document..
cari esaimen ko Tiney..
taip..
nanti Loke marah..
heheheh..*gurau loke..=)*

aku meraba meja..
cari mug kopi..
slurrppp..
sambil tekan publish post..
hahahahah..
ngarot ko Tiney..
hahahahah...

No comments: