Wednesday, December 8, 2010

siapa lagi kaya?

Aku tak puas hati. aku sekarang sedang bersaing mengumpul kekayaan. aku sedang berusaha untuk memastikan aku mampu berdiri sama gah dengan orang lain. dipandang,dihormati dan di respekki.

aku tak kisah menggadai semua aset2 yang aku ada. sofa terpakai,lampu terpakai,cermin terpakai dan semua yang terpakai lagi. ak tak kisah. yang penting aku mampu berdiri di taraf tertinggi. ak mahu KAYA.

Penat aku godeh bilik lamaku. aku jual semua sekali sebab aku nak tambah duit simpanan aku. aku nak beli bilik baru. lagi BESAR. lagi MEWAH. lagi CUKUP serba serbi. syukur, duit aku cukup. tapi terpaksa keluarkan gak simpanan aku sebab nak tampung perbelanjaan semua. tapi macam yang aku cakap tadi, aku tak kisah. siyes tak kisah.

ini semua sebab cabaran dari bestfriend aku,JAJA. dia cabar aku untuk menyaingi kekayaan dia (padahal duit ak lagi banyak dari dia). aku tamau kalah. aku akan pastikan aku akan lebih kaya dari JAJA. aku akan pastikan.













tinggal berapa ciput level lagi ak kene kjar untuk kalahkan jaja.

strategi baru menarik pelanggan: ak tukar sume bilik kecik jadik bilik mewah. tinggal 2 je bilik kecik tema penjara. tapi still mewah dan mahal.

kejayaan: ak ada restoran bergerak ala2 kereta kuda horror. best tak? hahaha
plus, ak ada limousine pink yang gempaktahaptaiktaik. helikopter? da x jual. kalau tak aku da beli tadi da.hahaha (blagak si*l)hahaha XD

kekurangan: fulus. simpanan 800,000++ ak abes g beli bilik bru.
pilihan: beli cukup2.
koslepas: yang mana tak cukup.

P/S: kalau ak post vacancy tu, klik je la. jadik pekerja ak. 9 temporary staff,ak boleh botak nak baya gaji depa. :P


3 comments:

Ahmadshayuti said...

ok tini .. bleh lah aku ingat kn ko nak jual bilik dkat asrama ko tadi..... huh... baca sampai hbs.. aku hampa. kerna tertipu...apa2 pun nice blog.... cayo2...

Mawe said...

hahaha.. aku main millionare.. lagi cepat kaya..

Mastini Ahmad said...

Shayuti: hahaha, ndada kan dibuat, merepek ja la. haha, makaseh a.. hehe :)

mawe: hahaha, ak x reti we. ada bisnes2 gak ke millionare tu? hehe :p