Monday, December 6, 2010

err, ak d tag.. Okeh~!!

Salam

kesahnyee, ade plak maen tag2 dalam blog ni ye.. dan termaktub pula, ak d tag oleh member sorang ni. ape mende ak merepek ni? ha, baca ni..

RULE
Once you have been tagged, you are supposed to write a note with 25 random things, fact or goal about you. At the end, choose 25 people to be tagged. you have to tagged the person who tagged you. If i tag you, it's because i want to know more about you.

ha, itu la yer.. so,jum bkenalan ngan ak.hahaha :p

1. Nama betul Mastini Ahmad, kat Labuan kena panggil Mas. kat KL dipanggil Tiney. Dalam blog jadik TM (thea mawaddah/ TiniMas) haha :P

2. Anak sulung dari 5 beradik. Aku, Poji, Aten, Taena n Lalan.

3.Fav Kaler ak purple,hitam. yg lain pon ok except PINK. eden tak gemar sangat. hehehe.

4.benda2 kesayangan ak: Jojo,Sepan gebob, novel2 ak,cik Lappy n henpon ak.

5. ak punya relationship status? oh, ak masih kepunyaan babah a.k.a incik Ahmad Mahmood. but ak da ade pakwe gelap (kekasih gelap) kat korea. PAKWE AKU . hahahaha :p

6. ckp sal pakwe, ak suke dak laki pkai spek. suke je.. dapat tak dapat tatau la. hahaha. most important, ak tinggi. so laki ak kene tinggi gak. paling2 pon lebih 2-3 inci dr ak.hahaha :P

6. oh, ak suke join program, tatau nape. rase cam best je.hak3 :P. btw, best program ak join ialah KEM MENJANA CITA N SMART SOLAT KKTAZ 2009. ngan dak2 anak yatim.

7.oh, ak suke durian n adik beradik dia. n ak suke makanan yang pedas2. haha, lagi pedas lagi tercabar asenye. btw, lidah ak peka masin. so, ak suke komplen sume bnda masin.haha :P

8. sukan? dulu ak suka main bola jaring. tapi lama dah tinggal. so skang ak suke main badminton. dan sukan paling ak suka ialah lumba menaip kat lappy. dah penat tido. sukan gak. hahaha :P

9.apa ak suke buat? aku suke baca novel n perati orang. kalau ak dok senyap masa sorang2, ade r tu yg ak dok perati tu..

10. pe'el aku? oh, aku ni suka ckp, tapi klau aku senyap, antara 2. aku tahan sakit x kira la sakit ape atau ak tga marah. masa ni elok jangan ajak ak borak. aku CEPAT nangis. ni ak mengaku. aku sedih nangis, aku hepi nangis, ak marah nangis. ak pon tatau bile ak tak nangis. selalunya bila aku da x leh tahan n xde sape nak d sharekan, ak nangis truk. kalu tak, dia meleleh gtu je then ak normal balik. so, bakal hasben ku, WATCH OUT!

11.ckp sal nangis, ak lemah cte sal family. sape2 je la. ak cepat emosi.

12. masa form6 dlu, ak penah jadik ketua pengawas. siyes, ak rasa mcm harrrr je.. ntah pape..hahahaha :P (dlu ak skema kot? xde maknanya! ngee )

13. ak suka cte korea. bagus untuk orang2 yang KUAT berangan macam ak. hehe.. oh, bile la nak dpat pakwe sweettahaptaiktaik cam depa ni.. :/ .. kktaz ni blambak korea, knapa xde yg mcm lam tv tu ea?

14. tempat kje 1st aku ialah Kolej Matrikulasi Labuan as pensyarah separuh masa. pcaya x? haha. ak jaga Kop je la.. masa tggu result SPM n masa tunggu result STPM. dekat je ngan umah ak. jalan pon boleee..hehe

15.kalau tengok wayang ngan aku ada 3 (TIGA) rules yg sgt penting. 1- ak x tgk cte seram,antu,thriller. 2- ak x tgk cte yang berdarah2, bunuh2,kerat bdn org sana sini. 3- ak x tgk cte geli2 yang ada part makan najis ke, main ngan taik ke hape ke. semua ni SEBAB aku CEPAT GELI yang mana mengakibatkan ak cepat muntah. ( i hate fear factor)

16. ak ada sikit OCD (obsessive compulsive disorder), ak akan gegar pintu gile2 after kunci n check bende2 yang sama 2 3 puluh kali (tipu. tp byk kali gak la). n aku TAK BERCAKAP DALAM TOILET. siyesly. kalau ada jiran bilik tgo or ada yg bwk borak ak sahut. tp after that ak akan muntah or bludah. pelik x? kalu korg nmpak ak menyanyi ke dalam toilet, sorry. itu bukan ak. check dia ada kaki ke tak. huhu.. :P

17. ak bukan x suke kucing, tapi ak takut plus geli. teringin nak pegang but.. tatau la.. btw, ak suke ikan. hahaha..makan dia!!

18. ak suke mlukis. tapi lukis org je la. lukis mende lain x reti. tu pun ak lukis tak lawa sbb ak lukis saje2 n nak design baju. sebab ak suke design baju. haha;p

19. ckp sal hal kat 17 tu. ak pnh bcte2 nak jadik dj radio, doktor (pmr ak fail maths. so x leh amik sains tulen), guru dan terbaru ialah DUTA. amik ang! tang mana duta tu pun ak x tahu.

20.lagu fav ak wat masa ni lagu TERE n lagu DADALI . ok,ak tga tak stabil ag ni. hahaha.

21.masa taip entry ni ak g bukak website nama2 anak dalam islam. so, dgn gatalnye ak bgtau,lau ak ada anak, ak nak nama dia ada AMMAR or IMAN kat pangkal nama. haha :p

22. ade bberapa bnde yang aku akan bawak g mana2. 1st, gambar babah ngan arwah mak ak. takde gambar ni ak jadik gelisahhh.. 2nd, cincin kawen babah n arwah mak. ak anggap mak ak ada salu ngan ak. 3rd.Jojo. susah nak tdo xde dia. cuma masa g tdo umah jaja je ak x bwk. lau dulu, g kem mana2 pon ak bwk. 4th, i.c ak. kang kene panggil PTI lak. maklum la, ak kan ade iras eropah2 gtu. blerrkkkk :p hahaha..

23. ak salu ngigau. kalo tdo dengan problem, ak akan menjerit tga2 malam masa tdo. tp ak mmg sleeptalker yg tegar. HAHAHAH ;p (masa kat umah dulu salu gak tdo sepak dinding..hehe) so bakal abang i kene siapkan tilam la ye masa tdo nnt. kang ade yang patah riuk kene sepak..haha :p

24.ak sayang kawan2 ak. tak kira la kat mana dorg berada.

25. fuhh,last Q. erm, ak da makin laser. i mean mulut ak. haha, ni dperakui kwn2 rapat lagi akrab ngan ak. aphal ea? depa kata ak da x byk belapis ckp g. so, takyah nak kecik2 hati ngan aku. kalu ade yg ak terkecikkan hati korg, maknanya ade la tu yg korg penah wat ak kecik hati sgt2. btw, bak kata ketua segala mulut lahanat, ak dah grad. hahaha (sape Ktua mulut lahanat tu? yg rapat ngan ak tau la..hahah)


wahh.. abes gak ak tulis, pnjg kan? haha. ak da kata ak suka ckp (taip). lenguh nak pkir next2 Q..haha. dah2, ak x larat nak tag byk2, aku tag 2 org je la ea,, hehe.. JAWAB2 cepat.. (cuti ni depa update ka?)




dah. tu je. hehe.. ;)





No comments: