Tuesday, May 28, 2013

kebencian

kebencian pada diri sendiri
otak macam dah gila
hati macam tak waras
berpusing berkecamuk berlanggar sesama sendiri.
hati dan otak bergaduh sesama sendiri.
kesian aku. terpaksa jadi mangsa otak dan hati.

kebencian pada diri sendiri
selalu keliru.
kenangan yang sama
benda yang sama
tapi dengan manusia yang berlainan.
tapi bukan mengingatkan pada manusia yang itu
tapi mencipta memori baru.
buat aku lupa manusia yang itu.
aku benci.
biadap kau hati.
biadap kau otak.

kebencian pada diri sendiri
buat aku siang malam keliru.
kacau fikiran aku yang tak memang pernah tenang
lagi serabut memikirkan kekacauan yang entah apa apa.
penat main emosi.
penat.serabut.kacau. aku benci.
sebolehnya aku mahu berhenti.
hasilnya akan sama. sakit hati.
cukup. bantu aku diri sendiri.
bantu aku hati sendiri.
bantu aku otak sendiri.
biarkan aku sendiri.
sampai manusia yang halal tiba.
sampai manusia yang ikhlas sampai.
sampai manusia yang sayang aku,terima aku sebagai aku
sanggup susah payah denganku,terima kekuranganku,
ketawa menangis denganku dan mampu penuhi jurang keluarga yang aku impikan menjelma.
biarkan aku.
Posted on by Mastini Ahmad | No comments

0 comments: